Transformacja energetyczna w branży spożywczej

Przedsiębiorstwa – niezależnie od ich rozmiaru i skali działalności – chcą zwiększać swoją niezależność energetyczną, szukać oszczędności, a także redukować emisję CO2 i podążać za trendami konsumentów. Jak mogą tego wszystkiego dokonać?

Transformacja energetyczna firm staje się koniecznością

Przeprowadzenie transformacji energetycznej w przedsiębiorstwie to dziś strategiczna konieczność. Wpływ na to ma wiele czynników, w tym trzy kluczowe. Po pierwsze, są to rosnące koszty energii i zwiększająca się niepewność, co do przyszłych rachunków za prąd. Po drugie, w handlu duże podmioty często wymagają od swoich partnerów handlowych oraz podwykonawców doskonałej jakości produktów w rozsądnej cenie. Po trzecie, nadal zmieniają się trendy konsumentów, które konsekwentnie idą w stronę wymogów „czystej etykiety” i społecznej świadomości marek, często popartymi odpowiednimi certyfikatami – mówi Anna Seroczyńska, dyrektor marketingu Luneos.

Czynniki wzajemnie na siebie oddziałujące

Z jednej strony przedsiębiorstwa spożywcze muszą podążać za trendami ważnymi dla rosnącej grupy konsumentów z pokolenia Z. Te trendy to np. poszukiwanie przez klientów naturalnych składników o dobrej jakości, wybieranie produktów posiadających certyfikaty typu „carbon free”, stawianie na produkty od transparentnych firm, które są społecznie odpowiedzialne. Jednak tworząc produkty dla świadomych, lecz przy tym wymagających, konsumentów przedsiębiorstwa spożywcze mierzą się z coraz wyższymi kosztami ich wytworzenia. Rosną ceny surowców rolnych, energii i całej produkcji. Niedługo część konsumentów nie będzie mogła sobie pozwolić na produkty o takiej jakości, jaką chciałaby kupować, ze względu na cenę. Dlatego tak ważna jest transformacja energetyczna w przedsiębiorstwach spożywczych. Przejście na zieloną energię daje znaczne oszczędności, a do tego sprawia, że dana firma może wykorzystywać marketingowo certyfikaty typu „carbon free”, a finalnie wpłynąć pozytywnie na zakup swojego produktu – tłumaczy Anna Seroczyńska.

Transformacja energetyczna w praktyce

Aby poznać zalety transformacji energetycznej warto przeanalizować konkretne przykłady. Jednym z nich jest klient Luneos, który w swojej działalności charakteryzuje się dużym zapotrzebowaniem na energię. Przez lata przedsiębiorstwo zużywało 11300 MWh energii z sieci, co przy emisyjności węgla na poziomie 830 kg CO2/MWh, dawało aż 9379 ton CO2 rocznie. Przed Luneos postawiono więc następujące cele: wprowadzenie oszczędności dla przedsiębiorstwa oraz zredukowanie emisji CO2.

Korzystanie z odnawialnych źródeł energii daje oszczędności finansowe

Postanowiliśmy podejść do tego tematu kompleksowo wykorzystując rozwiązanie „Transformacji energetycznej 360”. Nasz klient zdecydował się takie elementy jak: wymiana oświetlenia na LED, fotowoltaika, kogeneracja, a także zakup zielonej energii. Wszystko to było w formie 15-letniego abonamentu – mówi dr Anna Dębowska, dyrektor sprzedaży Luneos.

Wynik transformacji klienta Luneos to oszczędności rzędu ok. 1,87 mln zł rocznie, co stanowi 22% rocznych kosztów zakupu energii elektrycznej. W okresie trwania abonamentu, czyli 15 lat, to aż 28 mln zł oszczędności.

Wiemy, że najlepiej na wyobraźnie działają przykłady konkretnych firm. Dlatego warto przywołać np. naszą umowę z firmą Hochland. Dzięki transformacji energetycznej z Luneos szacowane oszczędności Hochland w trakcie umowy to ok. 42 mln zł przy wielkość instalacji ok. 2 MWh, a redukcja emisji CO2 będzie na poziomie 1126 ton. W małych i średnich przedsiębiorstwach także realizujemy dostosowane do ich potrzeb projekty. I tak w SHP w Olsztynku, dzięki przeprowadzonej transformacji energetycznej roczne zaoszczędzi ok. 70 tys. zł przy 122 kWp zainstalowanej mocy OZE. W przypadku nieco większego przedsiębiorstwa Herring, w którym wykonaliśmy modernizację oświetlenia i instalację fotowoltaiczną, roczne oszczędności to: ok. 285 tys. zł (LED), ok. 330 tys. zł (PV). W czasie trwania całej umowy szacowana redukcja emisji CO2 w przypadku SHP w Olsztynku wynosi 95 ton, a dla Herring to 40,45 ton – wylicza dr Anna Dębowska.

Jesteś zainteresowany produktami? Skontaktuj się z nami.

ikonka: telefon

Numer telefonu

+48 734 447 447
ikonka: chat

Adres e-mail

info@luneos.pl

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 17.00. Obsługujemy język polski oraz angielski.

Umów się na bezpłatną konsultację

  • ikona

    Przeprowadzimy bezpłatny audyt

  • ikona

    Wstępną propozycje otrzymasz w ciągu 2 dni

  • ikona

    W 100% finansujemy projekty

Transformacja energetyczna dla firm - napisz do nas!

Masz pytanie dotyczące transformacji energetycznej?
Napisz do nas i uzyskaj darmową konsultację

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu, przez Luneos sp. z o.o. w celu odpowiedzi na moje zgłoszenie złożone za pośrednictwem formularza. (więcej)

    Chcesz dowiedzieć się, jakie oszczędności możesz uzyskać dla Twojej firmy?

    Wypełnij formularz i umów się na bezpłatną konsultację z naszym specjalistą.

    Wolisz porozmawiać teraz?

    Jesteśmy do Twojej dyspozycji

    +48 734 447 447